O metodzie
Zajęcia adresowane do dzieci i młodzieży z trudnościami w nawiązywaniu i podtrzymywaniu relacji z rówieśnikami lub osobami dorosłymi, przestrzeganiem norm społecznych, a także adaptacją do nowych sytuacji. stanowią ustrukturalizowany program zajęć, wspomagający uczestników w zdobywaniu i/lub modyfikowaniu ważnych umiejętności społecznych
Jaki jest cel?
- rozwijanie prawidłowych zachowań społecznych
- ćwiczenie umiejętności prospołecznych, komunikacyjnych
- ćwiczenie nazywania i identyfikowania własnych stanów emocjonalnych
- nabywanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
- zdobywanie pozytywnych doświadczeń z przebywania w grupie rówieśnicze
Dla kogo?
- dzieci i młodzież ze spektrum autyzmu
- dzieci i młodzież z problemami z agresją
- dzieci nieśmiałe
- dzieci i młodzież zagrożona niedostosowaniem społecznym
W jakiej formie?
- zajęcia grupowe (max 6-osobowe)
- raz w tygodniu przez 1,5 godziny
- dwóch prowadzących (trener główny i asystent)
- przyjęcie dziecka do grupy poprzedza wywiad z rodzicem/opiekunem
Zajęcia TUS mogą mieć również charakter spotkań indywidualnych lub w diadzie.
Terapeuci
Wstecz